والدین برای پیشگیری از آسیب های رابطه پسرها با دختران، بر فرزندان نظارت کنند .کارشناس ارشد علوم تربیتی گفت : یکی از راههای پیشگیری از بروز آسیب های رابطه پسرها با دختران، نظارت پدر و مادر بر روابط آنهاست اگر این نظارت وجود ندارد؛ این نظارت را ایجاد کنند .طاهره داودی کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفتگو با خبر نگار پایگاه خبری زنان استان هرمزگان در خصوص رابطه پسرها و دختران گفت : مهم ترین معیار رابطه دختر و پسر باید در ضرورت و نیاز عقلانی به رابطه یا نیاز اجتماعی دید و میزان رابطه و حتی مجاز بودن رابطه دختر و پسر را بر اساس عقل و معیار فرهنگ اجتماعی که دین و مذهب در جامعه ما به خصوص یکی از ملاک های فرهنگی اجتماعی مهم است تعیین می کند .وی افزود:در مواردی که دختر و پسر در ارتباط با یکدیگر دچار وابستگی عاطفی می شوند و احتمال آسیب روانی برای یکدیگر ایجاد می کنند ، طبیعا چنین رابطه ای درست نیست و مشکل ساز خواهد بود باید بیشتر مراقب باشند در جامعه ما دیده می شود که بعضی از پسرها در ایجاد رابطه با دختر همان اول می گویند قصد ازدواج ندارند و دختر هم می پذیرد که فقط دوست هم باشند و متاسفانه در بیشتر این موارد رابطه از حد یک رابطه دوستانه فراتر می رود و به ارضای نیاز جنسی یکدیگر کشیده می شوند و بعد از آن احساس افسردگی ایجاد می شود .داودی خاطر نشان کرد: مهم ترین آسیب روانی برای دختران و پسران در نتیجه از بین رفتن رابطه و شکست عاطفی ، انتخاب نادرست همسر در آینده و نتوانستن تصمیم گیری درست در انتخاب همسر و مهم تر از آن ، به وجود آمدن بدبینی به جنس مخالف هم در دختران ما و هم در پسران ما است که این مورد نگران کننده هست و می تواند تاثیرات منفی بسیاری در فتح گردنه هاي صعب العبور...ما را در سایت فتح گردنه هاي صعب العبور دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 115 تاريخ: يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 6:12